קידום אפליקציה במובייל היא פעולה חדשה בעולם השיווק. בדומה לפעילות של SEO בעולם הדסקטופ, קידום אפליקציות היא פעולה ארוכת טווח הכוללת מגוון של שיפורים, בדיקות ופעולות העוזרות לאפליקציה להתרומם למיקומים גבוהים בחנויות הסלולר על ביטוים שונים.
שלבים ראשונים בקידום אפליקציה:
קידום אפליקציה מחולק למספר שלבים. השלב הראשון מאופיין במחקרים, הכירות והבנה של השוק:
- הכירות עם האפליקציה: הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר מגיעים לקדם אפליקציה הוא להכיר אותה. להכיר את עולם האפליקציה, את הנושאים הרלוונטיים אליה ולאט לאט להבין את התחום שלה.
- מחקר מילים ובחירת מילות מפתח: דבר נוסף שעושים בשלב הראשון הוא בחירת מילות מפתח אותן אנו נקדם לאורך הפעילות. את בחירת מילות המפתח נעשה בעזרת מחקר מילים מקיף בו נחקור את המילים הכי רלוונטיות והכי כדאיות לקידום.
- הכירות עם תחום האפליקציה: היום יש אפליקציות כמעט בכל תחום. יש להכיר לעומק את התחום של האפליקציה ולהכיר את עולמות התוכן החופפים לה.
השלב השני בקידום אפליקציה
השלב השני בקידום אפליקציה הוא הכירות עם השיטות שעוזרות לקדם את האפליקציה בחנויות השונות וכן הכירות עם חנויות הסלולר והשוני בניהן:
- מה משפיע על קידום האפליקציה: קידום אפליקציה מושפע ממספר גורמים. מספר הורדות יומי, שימושים של גולשים ודירוגי כוכבים שהאפליקציה קיבלה. ככל שהנתונים האלו גבוהים יותר ואיכותיים יותר כך האפליקציה תדורג גבוה יותר.
- מה כולל תהליך הקידום:
- בחירת מילות מפתח בעזרת מחקר מילים – למילות המפתח יש חשיבות גבוהה. את מילות המפתח נטמיע בשדה מילות המפתח (אפל בלבד), בכותרת בתיאור האפליקציה.
- הגברת קצב ההורדות של האפליקציה – על מנת שהאפליקציה תדורג גבוה יש להגביר את קצב ההורדות שלה. ניתן לעודד אנשים להוריד את הפליקציה בעזרת קמפיינים ממומנים, קידום תוכן, כתיבת יתרונות ברשת וכדומה. כמו כן, במידה ומדובר באירגון גדול ניתן לבקש מעובדי הארגון להוריד את האפליקציה.
- דירוגי כוכבים – ככל שהאפליקציה תקבל דירוגי כוכבים גבוההים יותר כך היא תודורג גבוה יותר. ניתן לעודד אנשים לדרג את האפליקציה בעזרת יצירת פיצר או חלונית באפליקציה המבקשת לדרג אותה.
- צילומי מסך וסרטוני הסברה – ככל עדיף להוסיף סרטוני הסברה על האפליקציה מאר צילומי מסך. סרטוני הסברה מובנים יותר לגולשים ועוזרים להם להבין את השימוש באפליקציה.
השלב השלישי בקידום אפליקציה:
השלב השלישי הוא אחד השלבים הכריטים ביותר. בשלב זה נטמיע את מילות המפתח שלנו בכותרת האפליקציה, בתיאור האפליקציה ובשדה מילות המפתח (אפל בלבד). יש עדיפות להטמיע את מילות המפתח לפי סדר העדיפות שלהן כאשר מילת המפתח המרכזית ביותר תהיה ראשונה ואחריה מילות המפתח הבאות.
לסיכום:
קידום אפליקציות הוא תהליך ארוך טווח. על מנת שתהליך זה יעבוד בצורה הטובה ביותר חשוב להגדיר מטרות ולהציב יעדים על מנת שנדע את כיוון הדרך שלנו. קידום אפלקציה יכולה לשנות משמעותית את פני האפלקציה ואת ההכנסות של העסק לכן יש לעשות זאת בצורה מחושבת ושקולה.