איך תדעו איזה סוג קידום אתרים מתאים לכם?

זאת שאלת מיליון הדולר. אך ראשית בואו נעשה קצת סדר ונבין איזה סוגי קידום אתרים קיימים ואז ננסה להבין מה עדיף בשבילכם ברגע זה. רמז: התשובה משתנה מלקוח ללקוח וגם מתקופה לתקופה אצל אותו הלקוח.

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים, אנחנו בדרך כלל מתכוונים לקידום האתר בגוגל. ובגוגל ישנן 2 שיטות:

קידום אתרים אורגני

 קידום אתרים אורגני, או באנגלית – SEO. ראשי תיבות של search engine optimization, כלומר, אופטימיזציית (התאמת) האתר למנועי החיפוש. השיטה מבוססת על מספר פרמטרים. בגדול, צריך לבנות אתר שנטען מהר, שעולה בצורה נוחה בסמארטפונים, טאבלטים ובכל הדפדפנים הנפוצים דוגמת כרום של גוגל, אקספלורר של מיקרוסופט ופייר פוקס של מוזילה. כמובן שהאתר חייב להיות גם נוח ואינטואיטיבי לגולשים כדי שיהיה לגולשים קל ככל האפשר לקנות את המוצר או השרות שלכם.

תכנים:

 אחרי שבניתם אתר מהיר ונוח, אתם מבצעים מחקר מילות מפתח שמטרתו לגלות את הביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים בגוגל כדי למצוא את המוצר או השרות שלכם ומתחילים לכתוב ולהזין לאתר תכנים סביב אותם הביטויים.

חיזוק בקישורים:

 אחרי שביצעתם את מה שנקרא בז'רגון המקצועי "קידום און סייט", כלומר, בניתם אתר נוח ומהיר, ביצעתם חקר מילות מפתח ויצרתם תכנים לאתר בהתאם לחקר מילות המפתח, אתם בודקים בגוגל לאיזה מקום הגעתם באופן "אורגני" בתוצאות החיפוש ובמידע ולא הגעתם למקומות הראשונים (סוד קטן – אף אחד לא מגיע למקום הראשון בכל הביטויים שהוא מקדם), אתם מתחילים לחזק את הקידום שלכם בקישורים נכנסים מאתרים אחרים אל האתר שלכם.

יתרונות וחסרונות של הקידום האורגני:

 היתרון של הקידום האורגני הוא שאם עושים אותו לבד לגמרי (וזה בהחלט אפשרי), אפשר לא להוציא על הקידום כסף אלא זמן עבודה בלבד. פתרון זה יכול להתאים מאוד להרבה עסקים מתחילים שאין להם בתחילת הדרך תקציבים של אלפי שקלים בחודש להוציא על פרסום העסק. יתרון נוסף הוא שזה כמו כדור שלג. ברגע שזה מתחיל לעבוד זה תופס תאוצה וזה מחזיק ממשיך לעבוד בשבילכם די הרבה זמן גם אחרי שמפסיקים לקדם את האתר. ניתן בלב שלם להגיד שזאת השיטה הכי עוצמתית לאורך זמן כיוון שאם הצלחתם לקדם עשרות ומאות ביטויים באופן אורגני תוכלו לחסוך אלפים רבים של שקלים (בלשון המעטה) לעומת הקידום הממומן ששם תשלמו כסף על כל קליק של הגולשים על המודעות שלכם בגוגל. לדוגמה, אם המחיר הממוצע של כל קליק בנישה שלכם הוא 20 שקלים (שזה מאוד סביר) ובאמצעות הקידום האורגני אתם מקבלים 2000 קליקים בחודש (שגם זה מאוד סביר), זה אומר שאם תרצו להגיע לאותה התוצאה באמצעות הפרסום הממומן, תצטרכו להיפרד בכל חודש מסכום של 40000 ש"ח. עכשיו אתם מבינים את הפוטנציאל של הקידום האורגני?

החיסרון העיקרי של הקידום האורגני הוא שזה לוקח זמן. זה יכול לקחת בין כמה שבועות, לכמה חודשים ואף לשנה במקרה והנישה שלכם מאוד תחרותית והאתר שלכם חדש לחלוטין. אם לאתר שלכם כבר יש וותק מסוים וכמות תכנים באתר, הקידום האורגני ירוץ מהר יותר.

קידום ממומן:

  הקידום הממומן בגוגל, או בשמו השני – הפרסום הממומן בגוגל – כשמו כן הוא. בעל האתר משלם כסף לגוגל על כל קליק שהגולש לוחץ על המודעה שלו. היתרון: מקבלים תוצאות באופן מאוד מהיר לעומת הקידום האורגני. ניתן להקים קמפיין בסיסי (וכמובן להמשיך לבנות ולשפר אותו בלי סוף) ואם עשיתם אותו באופן מקצועי, ניתן להתחיל לקבל טלפונים ורכישות דרך האתר תוך יום או יומיים. כמובן שהאתר שלכם גם הפעם צריך להיות מהיר ונוח והמוצרים שלכם צריכים להיות מעולים ובמחיר סביר (לא בהכרח זול).

החסרון של הפרסום הממומן הוא שזה עולה לא מעט כסף. למעשה, בעל האתר משלם על כל קליק שהגולשים לוחצים על המודעה שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. ולא כל קליק כאמור הוא רכישה או פנייה אל בית העסק. בנישה תחרותיות כמו מנעולן ועורך דין, מחיר הקליק יכול להגיע בשקט ל70-100 שקלים. אם המתחרים לא מנסים להזיק לכם על ידי לחיצות מיותרות שמטרתן לשרוף לכם כסף, תוכלו לקבל פנייה ב3-5 קליקים. אם הקמפיין לא נבנה באופן מאוד מקצועי, זה יכול להגיע גם ל10 קליקים לפנייה אחת. חיסרון נוסף לפרסום הממומן: ברגע שכיביתם אותו – אין מכם יותר שום זכר. לעומת הקידום האורגני שעוד ימשיך לעבוד גם אם הפסקתם לקדם את האתר שלכם מכל סיבה שהיא.

אז מה עדיף לכם כרגע?

 אם אתם צריכים לקבל תוצאות ממש מהר – לכו על פרסום ממומן. אם כרגע יש לכם עבודה ותזרים של כסף ואתם רוצים להבטיח שתיהיה לכם עבודה גם בעתיד הקרוב – לכו על קידום אורגני. אבל אם יש לכם מספיק תקציב לקצת פרסום ממומן שיכניס לכם עבודה וכסף באופן מיידי וגם לקידום האורגני – זה המצב האופטימאלי לרוב העסקים.

עכשיו אתם יודעים מה זה קידום אתרים אורגני ומה זה קידום אתרים ממומן ומה ההבדל ביניהם ותוכלו לבחור בקלות מה עדיף לעסק שלכם ברגע זה.

המאמר נכתב על ידי לאון דייטש, מומחה לקידום אתרים אורגני ופרסום ממומן, הבעלים של משרד הפרסום Best-SEO ושל מכללת Best-SEO.