אייפון 14 – כל החידושים ששווה להכיר

ממש לאחרונה הושקה בקול תרועה סדרת הטלפונים החדשה של אפל – האייפון ה-14. מצד אחד מעריצי אייפון המושבעים כבר נוהרים לחנויות ומבקשים לשדרג את המכשיר, ומצד שני אפשר לראות גם הרבה אנשים שמחליטים לוותר כרגע על התענוג. אם גם אתם מתלבטים, זה הזמן לדבר על החידושים העיקריים והמעניינים בסדרה.

 

עיצוב

באשר לעיצוב של המכשיר אין שדרוג של ממש. המכשיר דומה מאד לדגמי האייפון 13 שדומים בעצמם לדגמים הישנים יותר של אייפון 12. עם זאת, ניתן למצוא עכשיו צבעים חדשים ושונים כמו הסגול העמוק שהוא גוון מעניין ומבוקש ביותר.

 

חלוקת סדרות שונה

עד לדגמי ה-13 ניתן היה לרכוש אייפון מיני, מכשיר בסיסי במימדים קטנים יותר. בשל חוסר ביקוש אפל ויתרה על הדגמים האלו וכיום ניתן לרכוש את הדגם הבסיסי של אייפון 14, דגם אייפון 14+ גדול יותר (בגודל של הפרו) עם מפרט דומה ל-14 פחות או יותר (סוללה קצת יותר חזקה ורזולוצית מסך טובה יותר במעט) וכן את דגמי הפרו והפרו מקס שהם אלו שמציעים חידושים של ממש.

 

החידושים בדגמי הפרו

אז מהם החידושים בדגמי הפרו אתם שואלים? ובכן, השינוי העיקרי הוא מעבד חדש ועוצמתי יותר. מעבר לכך אפשר לראות כי המצלמה טובה יותר וכי כאשר המסך נעול אפשר לראות עליו את השעה ומידע נוסף (מה שנקרא Always On).

 

ומה באשר לסוללה?

אפל מתהדרת בסוללה חזקה מתמיד, אך בפועל מדובר על הבדל של שעה בצפייה בוידאו שהוא לא מהותי  במיוחד ונראה כי בשימושים אחרים אין שיפור משמעותי.

 

תקשורת לוויינית

פיצ׳ר שזמין כרגע רק בארה״ב ומאפשר שיחות חירום דרך לווין גם כשאין קליטה סלולרית.

 

אם כך, הסדרה החדשה מציגה כמה חידושים לא רעים. עכשיו נשאר להחליט אם לשדרג או להמתין לדגמים הבאים.

מרחבי הרשת:

גלקסי s24 – להזמנה באתר פלאפון

גלקסי s24 אולטרה – מהסדרה החדשה של סמסונג

מטרנה – באתר רמי לוי