ידוענים רבים מנצלים את הפלטפורמות של הרשתות החברתיות בתור מנוף להגדלת הרווחים שלהם ממש כמו שבעבר היו משתמשים בחסויות ופרסומות. אם בעבר סלבס היו מקבלים חסות מחברת אופנה לדוגמא, אז אותו סלב היה לובש את בגדי מותג האופנה בתמורה לסכום כסף שאותו היה מקבל בכל שנה. כיום אותן פלטפורמות קיימות גם ברשתות החברתיות – אינסטגרם ופייסבוק למשל. אז אם יש לכם עמוד פייסבוק ובו מספר רב של עוקבים, כמו עמודים של כוכבי רשת וסלבריטאים שיש להם מאות אלפי או מיליוני עוקבים, גם אתם תהפכו למטרה עבור רשתות ומותגים מסוימים שמחפשים פרסום בפייסבוק. אז איך זה עובד בעצם?.
מותג אופנה מסוים רואה בחור או בחורה יפים בפייסבוק שהעמוד שלהם מאופיין במספר רב של עוקבים. אותו כוכב רשת מעלה סטטוסים או תמונות רבות לרשת שזוכים למעקב גדול, ללייקים ותגובות מגוונות ובעצם כתוצאה מכך הטראפיק של העמוד שלהם רק עולה עוד ועוד.
בעבור אותו מותג אופנה, מדובר במאות אלפים או מיליוני גולשים שנחשפים תוך כדי שהם עוקבים אחר הכוכב או הכוכבת למכנס או חולצה של אותו מותג אופנה ולכן רואים בו כפלטפורמת פרסום. מה למעשה קורה לאחר מכן, אותו מותג אופנה פונה לכוכב או כוכבת הרשת ומציע לו/לה סכום כסף תמורת תמונה וסטטוס בנוגע לאותו פריט אופנה שהמותג סיפק לו. דרך נוספת שגם היא נפוצה היא העלאת סרטוני המלצה או סרטונים בו רואים את בעלי העמוד המוכר עם מוצר מסוים שעליו הם ממליצים או עושים בו שימוש, וכך בעלי העמוד מרוויחים למעשה כסף מפרסומת ומותג האופנה זוכה לחשיפה גבוהה.
הפלטפורמה הזו תפסה תאוצה בתקופה האחרונה כאשר כוכבי רשת וסלבריטאים מנצלים את מספר העוקבים הרב שלהם על מנת למשוך הצעות פרסום כאלה ואחרות בדפי הפייסבוק שלהם או באינסטגרם. גם אתם יכולים לעשות את זה!