חדש בישראל! Google Shopping

google

כבר שנים רבות שגוגל מספקת פלטפורמה למכירת מוצרים אונליין במגוון מדינות הנקראת
Google Shopping.  עד כה השוק הישראלי לא השתתף בחגיגה, אך כל זה השתנה בשבוע האחרון עם השקת הפלטפורמה בארץ. גולשים שחיפשו מוצרים שונים במנוע החיפוש של גוגל נתקלו במודעות המפנות ישירות לרכישת המוצר.

בין הראשונים לעלות עם קמפיין Google Shopping בארץ הם סופר-פארם, ביחד עם סוכנות הדיגיטל GO-moblin

יעל רוזנברג, מנהלות תחום Shopping בסוכנות הדיגיטל GO-moblin, "גוגל שופינג מצריך התמחות וניסיון שונים מקמפיינים רגילים של גוגל שכן צריך להבין כיצד עובדים הקונקטורים בין מערכת ניהול המוצרים באתר לבין מערכות הפרסום של גוגל אשר מתעדכנות אוטומטית במלאי ומחירים.
עם זאת, לדעתי המאמץ שווה את ההשקעה שכן אין לי ספק שפלטפורמת המכירות של גוגל תסייע לחנויות המקוונות להגביר את הרכישות באתר. מהניסיון שלנו בניהול קמפיינים של Google Shopping בשווקים בעולם אנו רואים שהתנועה שמגיעה מפלטפורמה זו מספקת את תוצאות הסחר הטובות ביותר."

ענת ניר, מנהלת תחום גוגל ב GO-moblin הוסיפה:" לאורך השנים הקפדנו תמיד להיות בחזית הטכנולוגיה בעולם הפרסום הדיגיטלי, ביחד עם הצוות התומך של גוגל, איתם אנחנו עובדים בשיתוף כבר שנים רבות.
גוגל שופינג נכנס בזמן הנכון לישראל כאשר אחוז החדירה של רכישות אונליין בישראל כבר משיק ל 80% מבתי האב, וחודשים ספורים אחרי ההכרזה של אמזון על כניסתה לישראל.
מותגים ואתרים שיצברו ידע וניסיון בניהול טכנולוגיות איקומרס דוגמת Google Shopping ייצרו לעצמם יתרון יחסי בשוק ומוכנות טובה יותר ליום שאחרי כניסת אמזון לישראל.

קצת על המערכת והשינוי בתוצאות החיפוש בגוגל:
בוודאי שמתם לב כי בכל פעם שאתם גולשים במנוע החיפוש של גוגל, מלבד תוצאות חיפוש כלליות בעמוד הראשי מתקבלות תוצאות של תמונות, חדשות, סרטונים, ספרים ומפות בעמודים נפרדים. אם הייתם מבצעים את אותו החיפוש במדינה בה שירות Google Shopping קיים אזור נוסף היה נפתח, אזור הקניות.  באזור הקניות מוצגים מגוון של מוצרים המותאמים לשאילתה שהוזנה במנוע החיפוש. לחיצה על המוצר תפנה את הגולש לרכישה ישירות באתר הסחר הרלוונטי. בנוסף להופעת המוצרים באזור מיוחד ניתן להציגם במודעות Shopping המופיעות בעמוד התוצאות הראשי.
google

פלטפורמת הקניות של גוגל מאפשרת לחנויות סחר מקוונות לפנות אל קהל היעד עם המוצרים הרלוונטיים עבורם בזמן בו הם מחפשים לבצע רכישה. קידום המוצר מתבצע על ידי פרסום מודעה ויזואלית הכוללת תמונה, מחיר, תיאור המוצר ושם העסק. ניקח לדוגמא עסק המוכר נעליים, גוגל שופינג מאפשר לעסק להציג מודעות ויזואליות שונות למי שמחפש סנדל שחור לעומת מי שמחפש נעלי עקב, בדרך זו מקבל הגולש את המוצר הרלוונטי עבורו ביותר.

אז כיצד מתחילים לפרסם?
לצורך כך אנו נדרשים להשתמש בשתי פלטפורמות: Google AdWords ו-Google Merchant Center. הפלטפורמה הראשונה משמשת לצורך הקמת הקמפיינים, הגדרת התקציבים, הסקת מסקנות וביצוע אופטימיזציה לפעילות. הפלטפורמה השנייה מאפשרת לנו להגדיר את מלאי המוצרים הקיים בחנות המקוונת עם כל המידע הנחוץ לגוגל בכדי לפרסם את המוצרים. גוגל יבצעו את ההתאמה בין חיפוש הגולש למודעה שתוצג על סמך המידע שהוזן ב-Merchant Center. בניגוד לקמפייני החיפוש, הופעת המודעה אינה תלויה במילות חיפוש המוגדרות בקמפיין.

לקמפייני ה-Shopping יש מספר יתרונות: אחוזי הקלקה גבוהים, לעיתים כפולים או משולשים, מאלו הקיימים עבור מודעות טקסט בחיפוש. אחוז המרה גבוה יותר, גולש המחפש מוצר נחשף למידע חיוני כמו תמונה ומחיר שמגדילים את הסיכוי כי לחיצה על המודעה תוביל לרכישה. הגדלת הנוכחות בתוצאות החיפוש, עבור כל חיפוש שביצע גולש יכולות להופיע מספר מודעות Shopping של בעל העסק, כמו כן מודעת Shopping יכולה לעלות במקביל למודעת חיפוש. ניהול פשוט ומעקב אחר מכירות ו-ROI בפילוחים שונים.

כמה טיפים לניהול קמפיינים אפקטיבי:

  • תשקיעו ביצירת פיד המוצרים – הפיד שמוזן ל-Merchant Center מהווה את הבסיס לקמפייני ה-Shopping.
    פיד שלא הוגדר בצורה תקינה ולא עובר אופטימיזציה יפגע בתוצאות הקמפיינים.
  • הקפידו על עדכון תדיר של פיד המוצרים – מערכת גוגל מקפידה מאוד על נכונות הפרסום, פיד המכיל פרטים שאינם תואמים את המידע הקיים באתר ימנע מהופעת המודעות של המפרסם. ניתן לבצע עדכון אוטומטי על ידי google spreadsheets או פתרונות צד שלישי.
  • שלילת מילים – טרגוט המודעות אמנם מתבצע על ידי התאמה שהמערכת מבצעת בין הפיד למוצרים ולא על סמך מילות מפתח המוגדרות בחשבון, אך קיימת אופציה לשלילת ביטויים לא רצויים. אופציה זו מאפשרת לחסוך תקציב על תנועה לא רצויה.
  • תמונה אחת שווה אלף מילים – הכוח של מודעות ה-Shopping הוא בויזואליות שלהן, לכן חשוב להשקיע בתמונות איכותיות. תמונות שיבלטו אל מול תמונות המתחרים.
  • תוכן מפורט – תיאור המוצרים בפיד בעל השפעה רבה על מיקומי המודעות, הקפידו לכלול תיאור מפורט של המוצר ואלמנטים רבים כמו מותג, צבע, מודל וכו'.
  • עדיפות – השתמשו באופציה זו ליצירת קמפיינים עם עדיפות גבוהה יותר עבור המוצרים הנמכרים ביותר בחנות.

 

עוד משהו שיעניין אותך:

עופר אלשיך עם צרור טיפים למועמדים למשרות הייטק