הפרסומת של מותג או מוצר מסוים עוקבת אחריך?

חשבתם שהאינטרנט חכם? מסתבר שהוא הרבה יותר חכם ממה שאתם חושבים. אם נכנסתם לאתר מסוים שמוכר לצורך הדוגמא אתר שמוכר נעלי ספורט, מה הסיבה שאתם לא מפסיקים לראות פרסומות של נעלי ספורט בכל מקום?. למעשה מדובר בשיטת פרסום חכמה ומהיעילות שנראו אי פעם הנקראת – רימרקטינג. אז איך זה בעצם עובד ולמה הפרסומות לא מפסיקות לצוץ בדיוק בהתאם לחיפושים שאתם מבצעים בגוגל?

ובכן, קיים קוד מיוחד באתרים מסוימים שעושים בשיטה זו שימוש אשר משאירים עקבות בדפדפן עצמו. אותו קוד נשאר ובאופן בלתי מזוהה עוקב אחרי הגולש ברחבי הרשת. למעשה, אנשים שיש להם אתרים או חנויות אינטרנטיות משתילים את אותו הקוד שאינו משפיע על ביצועי האתר. כך, בכל פעם שגולש כלשהו מבקר באתר, הקוד עצמו משאיר מה שנקרא ״עוגיית דפדפן״. אותה עוגייה חביבה, עוקבת אחרי הגולש ברחבי הרשת. העוגיות הללו מאפשרות לנו לדעת האם גולש מסוים ביקר באתר שלנו למשך דקה, רבע שעה או חצי שעה. המעקב מתבצע רק עבור אנשים שבאמת גלשו באתרים מסוימים. למעשה השיטה הזו כל כך יעילה מכמה סיבות:

  1. היא מאפשרת להישאר עם הגולש בקשר מתמיד כאשר הוא התעניין באתר אך לא הונע לפעולה.
  2. היא מאפשרת להגיע רק לאנשים שבאמת הביעו עניין באתר ולא לנסות ללכוד לקוחות שאינם נמצאים בהגדרת קהל היעד שלנו.
  3. הפרסומות שהגולש מקבל הן פחות טורדניות כי הרי הוא כבר הביע עניין במוצר הזה.

הרי ב- 96% מהמקרים, גולשים לא מבצעים רכישה בפעם הראשונה ואז המודעה הפרסומית הנקראת רימרקטינג כלומר שיווק מחדש, למעשה רק מחזקת את המודעות של הגולש לגבי קיומו של המותג ומסייעת לעלות את אחוזי ההרשמה ואת אחוזי המכירות כלפי אותו מותג באופן אלגנטי, לא מציק ולא טורדני.